-
2006. december 29. 17:26

World Series by Renault

Rovat archívum

2013. szeptember 10. 09:27

Egy probléma megoldva!

2011. február 6. 11:50

Új hűtő design

2010. március 6. 10:34

Gyerek kategóriák az Országos Bajnokságban

2009. október 28. 10:06

CIK 2010

2009. május 9. 21:50

KARTFIT...

Twitter

Szerző: Bálint F Gyula | Fotó: www.renault-sport.com

A gyorsasági autósport rajongói valószínüleg már tudják, hogy 2007 július 14-15-én egy új nemzetközi versenysorozat látogat el hazánkba. A World Series by Renault három látványos versenyt vonultat fel, a Megane Trophy Eurokupát, a Formula Renault 2.0 Eurokupát és a Formula Renault 3.5 Világsorozatot.

A World Series by Renault versenysorozat 2005-ös létrehozása a Renault Sport történetében egy igen jelentős lépésnek bizonyult. Általa egy olyan versnysorozat jött létre, amely a magas színtű autóversenyzés mellett más programokat is felvolnultat a versenyekre kilátogató családoknak és amely már az első évben majdnem 700.000 nézőt vonzott.

A sorozat zászlóshajója a Formula Renault 3.5, amely a World Series by Nissan és a Formula Renault V6 Eurokupa összeolvadásából (mint köztudott a két autógyár 1999-ben lépett házasságra) jött létre.

A versenyautó a Dallara által gyártott karbon monocoque köré épül, a versenyző mögött egy 425 lóerős 3498 köbcentiméteres V6-os motor dolgozik, amely a Nissan 350Z-ben is szolgáló alumínium blokkon alapul. A motor egy hatsebessége félautomatikus szekvenciális sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a sebességváltás kuplungpedál használata nélkül, a kormány mögött elhelyezett kallantyúkkal történik.

A megfelelő lassulásról a Carbon Industrie által gyártott 200 mm-es átmérőjű, 28 mm vastag belső hűtésű szénszálas féktárcsák és négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak. A megfelelő tapadást a 13 colos OZ magnéziumfelnikre szerelt Michelin S505 26-64x13 (elől) és 32-66x13 (hátul) gumik biztosítják.

A versenyzők biztonsága mindenhol a legfontosabb tervezési szempont, nem lehetett ez másképp a Formula Renault 3.5 megtervezésénél sem. A hatpontos biztonsági övvel a kiemelhető ülésben helyet foglaló versenyzőt körülölelő karbon monocoque-ra elől egy, azt FIA által jóváhagyott crash box került. Az oldalról jövő ütések következményeinek enyhitését szolgálják az monocoque oldalára szerelt ütközők, és a versenyautó hátulján is található egy energiaelnyelő elem.

Az így összeálló versenyautó tengelytávja 3025 mm, nyomtávja elöl/hátul 1630/1529 mm, benzintankja 80 literes, száraz súlya pedig 600 kilogramm. Ára kereken 130.000 Euro (+ÁFA) míg a motor bérlése éves szinten 20.000 Euro-s kiadás jelent a csapatoknak, ezek plombált motorok, a csapatok nem nyúlhatnak hozzá, szerelésüket, javításukat kizárólag a Renault Sport végezheti.

A World Series Formula Renault 3.5 sorozatra maximum tizenöt csapat nevezhet, két-két versenyzővel. A sorozatban induló versenyzőknek tilos a versenynaptárban szereplő pályákon tesztelnie (bármilyen autóval), kivéve a Renault Sport által szervezett kollektív teszteket.

A Monaco-i verseny kivételével minden versenyhétvége két futamból áll, mindegyik futamhoz tartozik egy 30 perces kvalifikáció. A versenyzők maximum 7 kört tehetnek meg az időmérés alatt és tartaniuk kell magukat a Formula 1-ből mostanra kiszorult 107%-os szabályhoz.

Az első futam versenytávja 75-130 km közötti (maximum 35 perc), a másodiké pedig 90-170 km közötti (maximum 45 perc) és ezen az utóbbi futamon van egy kötelező boxkillás egy megadott periódusban, például a Nürnburgringi 33 körös futamon az 5 és 24. kör között kell meglátogatnia a versenyzőnek a boxutcát. A boxkiálláson maximum hat szerelő lecserélheti az autó két kerekét. Aki ezen a perióduson kívül megy a boxba 20 másodperc büntetésre számíthat, ha az első körben megy be a boxba vagy egyáltalán nem látogat oda egy perces büntetést kap.

A futamokon az első tíz versenyző kap pontot (15,12,10,8,6,5,4,3,2,1), de 1-1 ponttal jutalmazzák a pole-pozíciót és a leggyorsabb kört is. A versenyzők által szerzett pontok beleszámítanak mind az egyéni, mind pedig a csapat bajnokság elszámolásába.
2006-ban a swéd Alx Danielsson nyerte a sorozatot a spanyol Andy Soucek előtt, míg a csapatok között Soucek csapata az osztrák Intervetten.com bizonyult a legjobbnak.

A Formula Renault 2000 versenyautót már korábban bemutattuk oldalunkon (lásd Kapcsolódó cikkek), a Renault Megane Trophy-val hamarosan egy külön cikkben foglalkozunk.

 

Következő versenyek, események

Autósport a TV-ben

-