-
2010. október 21. 21:21

Gyorsasági OB 2011

Rovat archívum

2014. február 26. 10:14

Tüttüs -Team a Mongólia Expedíción

2014. január 30. 15:42

Rally Liepāja tesztnap

2014. január 23. 22:00

A célt teljesítettük!

2014. január 15. 22:10

GAZ 69-el a Mongólia Expedíción

2013. február 24. 20:49

Pődör Balázst kérdeztük

Twitter

Szerző: Bálint F Gyula

Véget ért a 2010-es OB, talán már a gazdasági válságból is kifelé tartunk. A szakágvezetés a jövő éven dolgozik, kíváncsiak voltunk pontosan mik is a tervek...

A1 Ring, AusztriaPannónia-RingSalzburgring, Ausztria

Az elmúlt pár évben azt figyelhettük meg Magyarországon, hogy egyre csökken az N és A csoportos autók száma, idén majdnem teljesen az F csoportra korlátozódott a kiértékelhetőség. Ebben a sorozatban is az F csoport lesz a domináns?

Ez is egy tendencia, nem csak Magyarországon, hanem más országokban is. Van még egy tapasztalat, éspedig az, hogy ott, ahol összevonták az 1,6-ot a 2.0-val, ott meghalt az előbbi. Azzal a felvetésünkkel, hogy külön értékelhető legyen a sorozatban az 1,6 nagy valószínűséggel elérjük, hogy más országokban is újra értékelni kezdik ezeket és újra megjelennek a kisebb autók. A Zóna értékelésnél megmarad a 2000-es határ. Ezt azért is fontos tudni, mert a jövő évi bajnokságunk futamainak nagy része Zóna Trófea futam is lesz egyben. Így aki végigmegy a magyar bajnokság össze fordulóján, és bízom benne, hogy a versenyzők ezt fogják tenni, az nem csak a magyar bajnoki címért illetve a közös értékelésben elért eredményért harcol, hanem a Zóna Trófea győzelemért is.

A nyílt bajnokságban még rengeteg lehetőség van, amit ki szeretnénk aknázni. Jövőre elindul a Lotus Kupa, amelyre már most regisztrált 18 pilóta. Ők a magyar bajnokságban szeretnének indulni Lotussal. De van jelentkező a túraautók közé is. Ezekből a számokból azt látom, hogy az elmúlt években, a versenyzői létszámban tapasztalt csökkenő tendencia nemhogy megáll, hanem erőteljesen növekedésnek fog indulni 2011-ben.


A Lotus Kupa tehát ennek a sorozatnak a része lesz?

Igen. Ebbe a márkakupába, a tervek szerint, nem csak egyféle autóval, hanem a Lotus európai sorozatához hasonlóan a versenyautó különböző verzióival, évjárataival rajthoz lehet majd állni. Hasonlót tervez egyébként Csuti László is a SEAT Kupával. Érdeklődtem külföldi csapatoknál és olyan visszajelzéseket kaptam, hogy Laci kezdeményezése is életképes lehet. A SEAT esetében a különböző generációs szuperkupás Leonokkal lehetne rajthoz állni, az újabb fejlesztésű autókat egy minimális büntetősúllyal fognánk vissza. A cél természetesen az, hogy a kisebb költségvetésű csapatok is küzdhessenek a bajnoki címért. A kezdeményezés azért is izgalmas lehet, mert nagyon sok szuperkupás Leon van Európában és a mai napig nincsen biztos információ arról, hogy lesz-e jövőre EuroCup. Nagyon bízom benne, hogy Csuti úr komolyan gondolja.
A visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy a Suzuki Kupában is létszám növekedésre számíthatunk. Erre a márkakupára nyugodtan rámondhatjuk, hogy a gyorsasági szakágunk húzó kategóriája.
.

Beszéljünk egy kicsit a pénzügyi oldalról. A magyar nevezési díjak, ha nem is lényegesen, de alacsonyabban a külföldön megszokottnál. Ez változni fog?

Nagyon fontos pontja volt a tárgyalásoknak a nevezési díjak kérdése. Sikerült megállapodni abban is, hogy a magyar versenyzők a külföldi versenyeken is az általunk megállapított, alacsonyabb nevezési díjat fizessék, valamint tárgyalások folynak arról, hogy a 23 év alatti versenyzők 50% kedvezményt kapjanak a nevezési díjból.

Jó, hogy említetted a 23 év alatti versenyzőket. A környező országok közül egyedül Magyarországon van arra lehetőség, hogy 12 éves gyerekek versenyautóba ülhessenek. Hogyan sikerült ebben a kérdésben megegyezni a két partnerrel?

Nagyon pozitívan fogadták a beszámolónkat erről a dologról és várják a versenyzőinket. Annyira, hogy megkértek, hogy ezt a feltételrendszert, amely alapján egyedileg elbíráljuk ezeket a kérelmeket, küldjük el nekik, mert lehet, hogy ők is alkalmaznák. Felmerült olyan kérdés is, hogy lenne egy-két tehetséges versenyző, akit elindítanának a magyar bajnokságban. Ezen kérések részünkről történő elbírálása azonban nagyon sok kérdést felvet. A magyar egészségügyi rendszer, így azon pszichológusok, akik segítenek nekünk ezekben az esetekben nincsenek felkészülve arra, hogy más anyanyelvű versenyzőkkel dolgozzanak, továbbá egy külföldi versenyző előéletéről is lényegesen kevesebb információt tudunk begyűjteni, ellenőrizni, mint egy magyar esetében. Még gondolkodunk a lehetséges megoldásokon, de szerencsésebbnek tartanánk, ha ezeket a speciális engedélyeket minden szövetség a saját versenyzőinek adná ki, hiszen lássuk be, óriási a felelősség.


A cikk nem ért véget. Lapozz!

Lapozás:   1 | 2 | 3 | 4

Szólj hozzá a cikkhez!

 

Következő versenyek, események

Autósport a TV-ben

-